SILAM~FM PAYLASIM PLATFORMU

HAYATA DAIR HERSEY BURDA....
 
AnasayfaKapıKayıt OlGiriş yap
En iyi yollayıcılar
Admin (426)
 
ADMiN~GÜL (343)
 
((~duygu~)) (313)
 
ßy-ßøZKµ®T70™ (223)
 
ankaralibay (208)
 
~~sule~~ (178)
 
~sevgi~buketi~ (120)
 
hülya (68)
 
@spot (67)
 
Club.N8 (66)
 
En son konular
» Ben Seni Sevdimmi ?
Çarş. Tem. 02, 2014 2:48 am tarafından sonsuzask

» ..........................
Çarş. Nis. 14, 2010 5:13 am tarafından Admin

» DUYURU........
Paz Şub. 07, 2010 4:45 pm tarafından Admin

» ADMIN GÜLÜN DOGUM GÜNÜ VE SİLAMFM MİN 3.CÜ YILINI KUTLADIK.....
Perş. Ocak 21, 2010 1:50 pm tarafından Admin

» NEŞE MİZİN DOGUM GÜNÜNÜ KUTLADIK.....
Perş. Ocak 21, 2010 1:45 pm tarafından Admin

» Ayrılık...
Paz Ara. 20, 2009 5:38 pm tarafından ßy-ßøZKµ®T70™

» Şehitler Ölmez...Vatan Bölünmez...
Paz Ara. 20, 2009 5:36 pm tarafından ßy-ßøZKµ®T70™

» ŞEHİTLERİMİZİ SAYGIYLA ANIYORUZ....
Ptsi Ara. 14, 2009 3:33 am tarafından Admin

» ekonomı alanında yapılan devrimler
Paz Ara. 13, 2009 11:11 am tarafından ((canercan))

» SÜPER:)))))
Paz Ara. 13, 2009 11:08 am tarafından ((canercan))

FORUM BiLGiLERi
Temmuz 2018
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
TakvimTakvim
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Istatistikler
Toplam 70 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: sonsuzask

Kullanıcılarımız toplam 2317 mesaj attılar bunda 1006 konu

Paylaş | 
 

 İslam’ın adalete verdiği önem nedir ?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ßy-ßøZKµ®T70™
moderatör
moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 223
Kayıt tarihi : 07/12/08

MesajKonu: İslam’ın adalete verdiği önem nedir ?   Çarş. Ara. 17, 2008 8:14 pm

“Muhakkak, Allah, adaleti, iyiliği, yakınlara yardım yapmayı emreder; hayasızlığı, fenalığı ve azgınlığı da yasaklar.” (Nahl Sûresi 90)
buyuruyor. Demek ki, Cenab-ı Hakk zulme ve bozgunculuğa razı değildir.

Adil-i mutlak olan Allah, zalimlerin yaptıklarından asla gafil değildir ve zulüm ve ihanet edenler şüphesiz İlahi adalet önünde hesaplarını en ince teferruatına kadar vereceklerdir.

Yine başka bir ayet-i kerimede zalimlere değil taraftar olmak, onlara kalben meyletmenin ve zulümlerini hoş görmenin bile ne kadar tehlikeli olduğu şöyle anlatılır:

“Zulmedenlere meyletmeyin, yoksa ateş (cehennem azabı) size dokunur.”
(Hud Sûresi 113)
Bir ayet-i kerimede de,

“Muhakkak, Allah size, emanetleri ehline vermenizi ve insanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle hükmetmenizi emreder.” ( Nisa Sûresi, 58)
buyurulur. Burada dikkat çekici bir nokta, adalet konusunda “müminler” denilmeyip “insanlar” denilmesidir. Buna göre, dost ve düşman ayırt edilmeksizin herkese adaletle muamele etmek gerekmektedir.

Nitekim şu ayet-i kerime de aynı hakikati ders verir:

“Kim zerre kadar hayır işlese onu (karşılığını) görecek. Her kim zere kadar şer işlese onu (karşılığını) görecek.”
(Zilzal Sûresi, 7-8)
İslam’da adaletin önemli esaslarından biri de, birisinin hatası ile başkalarının, akraba ve dostlarının, milletinin ve devletinin sorumlu tutulamayacağıdır. Cenab-ı Hakk, Kur’an-ı Kerimde;

“Hiçbir günahkar, başkasının günahını yüklenmez”
(Fâtır Sûresi,18)
buyurur. Herkes kendi günahının cezasını çeker. Cinayeti kim işlemişse, cezayı da ancak o çekmelidir ve çekecektir. Şu var ki, bir insan bir başkasının günah işlemesine sebep olmuşsa, bu durumda hem günahı işleyen, hem de o günaha sebep olan kişi ceza göreceklerdir.

Cenab-ı Hakk, kullarının birbirlerinin hukuklarına tecavüz etmemeleri için Kur’an-ı Kerim’de birçok sınırlar belirlemiş ve bunları “Allah’ın hudutları” diye tanımlamıştır. Bu sınırları aşanların zalim olacaklarını ve İlâhî azaba uğrayacaklarını, tehdit ile, ders vermiştir.

Peygamberimiz de bir hadis-i şeriflerinde, “Allah dünyada insanlara azap edenlere azap eder.” buyururlar.

Cenab-ı Hakk, Kur’an-ı Kerim’de adalet ile hükmetmeyen zalim kavimlerin akıbetlerinin çok kötü olacağını bir çok ayette haber veriyor. Bunlardan, misal olarak, iki tanesini nazara verelim:

“Nice kasabaların halkını haksızlık yaparlarken yok ettik. Artık damları çökmüş, kuyuları terk edilmiş, sarayları bomboş kalmıştır.”
(Hacc Sûresi, 45)
“Halkı zalim olan nice kasabaları kırıp geçirdik ve onlardan sonra başka milletler var ettik.”
(Enbiya Sûresi , 11)
İslâm dini başka dine mensup olan insanların da hak ve hukukuna riayet edilmesini emreder. Sulh halinde, onların hakları da aynen Müslümanların hakkı gibi saklıdır, koruma altındadır. Nitekim, Hanefi mezhebinde, “sulh halinde, Müslüman olmayan bir insanı haksız yere öldüren bir Müslüman’a da kısas uygulanır”, yani o da ölüme mahkum edilir.

Peygamberimiz bu gibi kimseleri bir hadis-i şerifinde şöyle tehdit etmektedir:

“Kim bir zımmiye eziyet ederse ben onun hasmıyım (düşmanıyım). Ben kimin hasmı olursam, ahirette onun yakasını tutarım.”
(Keşfü’l Hafa, II, 218, hadis no: 2341)
Gerçek bu iken, İslâm’ın ruhundan uzaklaşmış bazı Müslümanların terör ve zulme bulaşmalarının kaynağını, dinde değil, onların cehaletlerinde ve nefse mağlup olmalarında aramak icap eder.

Malumdur ki, insan hatadan hali değildir; işlediği bir hata ancak onu mahkum eder. Bu şahsî hata yüzünden onun dinini sorumlu tutmaya kalkışmak, insaf ve adalet ölçülerine sığmaz.

Bu konuda çok önemli bir noktaya da kısaca değinmek icap ediyor:
Müslümanların gerçek İslâmiyet’i, asli kaynaklarından öğrenip yaşamalarına mani olan ve onları sefahate teşvik ederek dinden uzaklaştıran ve ülkelerini insafsızca sömürerek onları fakirliğin pençesine düşüren mihraklar, bu kimselerin anarşi afetine düşmelerinden birinci derecede sorumludurlar. Bu menfaat şebekelerinin, başkalarını suçlamak yerine, bir nefis muhasebesi yapmaları ve vicdanlarını sorgulamaları daha isabetli olur.

_________________